maandag 9 mei 2011

Het is me gelukt!!!

Jaja, het is me inderdaad gelukt. Omdat Rodney mij al langer kent dan vandaag, zei hij bij de start van Dorothy: “die maak je tóch niet af!” Dus het eerste dat hij zei toen ik hem vertelde dat Dorothy klaar is, was: “Zohooo, dat had ik niet gedacht!”


Yeah, I have managed it. Because Rodney knows me a bit longer than today, he said at the start of Dorothy: “you are not going to finish that! "So the first thing he said when I told him that Dorothy is finished, was: " I never thought you would succeed!"

Natuurlijk heeft hij ook wel een beetje gelijk hoor… er liggen nog genoeg projekten half afgemaakt in de kast. Maar juist dit projekt wilde ik in ieder geval afmaken. Ik weet nog dat ik mijn moeder ooit vertelde dat ik zo graag eens een quilt wilde maken en dat haar eerste reaktie ook was “maak je tóch niet af”. Dus speciaal ook voor haar heb ik dit keer doorgezet. En het was niet eens met tegenzin, want vanaf het moment dat ik het quilten ontdekt heb, ben ik er helemaal aan verslingerd geraakt hihihi. Heb ik jullie nu nieuwsgierig genoeg gemaakt?? Nou dan komen hier wat foto’s hoor.


Of course he is a little bit right ... there are still plenty of projects half finished in the closet. But this project I wanted to finish. I remember I once told my mother I would love to make a quilt and her first reaction was, "You won’t finish it." So specially for her this time I wanted to persist. And it was not even reluctantly, because from the moment I discovered quilting, I am totally hooked on it. I made ​​you curious enough now? Well then here come some pictures.

Als eerste heb ik Sarah erbij geroepen, want dat is het model van vandaag!


First I called Sarah, she is the model for today!


07 mei 2011 dorothy klaar (4)


Zoals je ziet aan haar tevreden blik is m’n allereerste quilt goedgekeurd! Niet alleen is het een lekker warme quilt geworden…


As you can see on her contented look my first quilt was approved! Not only is it a nice warm quilt ...

07 mei 2011 dorothy klaar


… maar het ligt ook nog eens voortreffelijk! … it is also very comfortable!


Helaas is het me niet gelukt om de quilt door Sarah te laten vasthouden dus dan maar uitgespreid op de bank zodat jullie hem in z’n geheel kunnen zien.


Unfortunately I was unable to let Sarah hold the quilt so then I spread it on to the bench so you can see it in it’s entirety.

07 mei 2011 dorothy klaar (2)


Waar ik nu nog erg over zit te twijfelen, is of ik hem gelijk in de wasmachine zal stoppen. Bij iedereen lees ik altijd dat ze hem gelijk wassen en vervolgens in de droger doen, maar wat daar de reden van is weet ik eigenlijk niet. Gaat hij er dan nog mooier uitzien?


Tja, eerlijk gezegd vind ik het doodeng!!! Wat nou alstie krimpt of zo?? OOoohhhh…. daar moet je toch niet aan denken?!?


What I still really have doubts about is whether I will put him in the washing machine. In all blogs I read they always wash it immidiately and then into the dryer, but what is the reason I do not know. Does he still look beautiful?
Well, I really find it scary! What now when it will shrink or something? Ooohhh .... I don’t want to think about that?!?


Trouwens… nu vergeet ik jullie in alle opwinding helemaal te vertellen dat we vorige week een midweek naar Duitsland zijn geweest. Was heerlijk hoor! Omdat het maar voor een paar dagen was, had ik behalve een boek verder niets meegenomen. Geen naaiwerkje bedoel ik. En weet je wat? Ik miste het echt… zo lekker wat steekjes maken. Nou ja, nu kan ik me hart weer ophalen met blok 3 van de MQ. Hier nog een paar foto’s:


In the excitement I completely forget to tell you that last week we went for a short vacation to Germany. It was great! Because it was just for a few days, I had not taken anything to do except a book. No sewing stuff I mean. And you know what? I really missed it ... so nice to make some stitches. Well, now I enjoy sewing again with block 3 of the MQ. Here are some pictures of our vacation:

IMG_0211


We zaten bij de Moezel, wat een uitzicht hé? We hebben ook een paar plaatsen bezocht zoals Bernkastel…


We stayed in a house close by the river ‘the Moselle’, what a view huh? We also visited a few places like Bernkastel ...

IMG_0197IMG_0196


… Trier met de prachtige kerk… Trier with it’s beautiful church…


IMG_0244 IMG_0237 IMG_0241IMG_0238


… en voor de jongens zijn we naar de dichtstbijzijnde rodelbaan gereden. Ze vonden het geweldig leuk en hárd dat het nog ging!!


... for the boys we drove to the nearest toboggan run. They thought it was great fun and it went so fast!

rick rodelbaan IMG_0266rodney rodelbaan


Voor we weggingen had ik alles weggewassen, maar jullie begrijpen het al… er ligt weer een hele berg dus ik ga maar weer gauw aan de slag!


Before we left I had everything washed away, but you understand it already ... there is a whole bunch again so I'm going back to work!

fijne dag! have a nice day!

31 opmerkingen:

Margreet zei

Hoi Jolanda, WAUW!! Wat heb je een prachtige quilt gemaakt! Supermooie kleuren zeg! (wat een schat van een hond heb je trouwens..)Ik zou hem gewoon in de wasmachine doen, op een wolwasprogramma op 30 gr. met een wolwasmiddel. Kan bijna niet fout gaan, ik doe het altijd. Voor de zekerheid kun je er zo'n kleurdoekje bijdoen, dan loopt het niet door (zeggen ze) ik doe dat trouwens nooit hoor. Lekker buiten aan de waslijn laten wapperen(af en toe de knijpers even op een andere kant van de quilt doen) en daarna er heerlijk van genieten! Hij is echt prachtig! Zo te lezen hebben jullie ook een superleuke vakantie gehad, weer helemaal opgeladen zeker. Geniet van de zon hè! Groetjes, Margreet

Marisa zei

Congratulations!!!! Now you are a QUILTER!!!!
I love your Dorothy, and I love the colours you have chosen! And the photos with Sara are very nice!! When you finished your Mystery, you will be able to take a photo like Veronique: with her quilt and her dog!! hahahaha
I am one of those who washes the quilt when is finished and after put in the dryer... the wadding and the fabrics get more... I do not know how to explain... maybe warmer...
and after I use the iron...

Miny zei

Wat een leuke quilt, mooie kleuren die golvende rand er tussen is erg leuk.
Ik was alleen een quilt als die wat vuilig is geworden of dat de blauwe stift eruit gewassen moet worden en dan hup gewoon in de machine wat doekjes erbij,
het is mij nog nooit mis gegaan ((:

Groeten Miny

André en Inka. zei

Hoi,dank je wel voor je lieve reactie op onze post van gisteren,ik hoop dat je ook een beetje goed door de dag gekomen bent,zie nu pas dat je nog een blog hebt en ben meteen volger van je geworden,wat een mooie quilt en een heerlijke post,had al een tijdje niets meer van je gelezen en vroeg me al steeds af hoe het met je zo gaan,...fijne avond en liefs van ons

Unknown zei

Wat een ontzettend mooie quilt heb je gemaakt zeg!! Die kleuren bij elkaar zijn ook echt heel mooi, past bij de hond :-)

http://handwerkenzo.blogspot.com/

Yvonne Rijk zei

Hoi Jolanda,

dat is even geleden. Wat is je quilt mooi geworden zeg. Ik zou het zelf persoonlijk wel een beetje zonde vinden om hem gelijk te wassen.
Je moeder zou vast trots zijn geweest dat ie klaar is. Knap hoor. Wat zijn jullie er lekker even tussenuit geweest. Dat doet een mens goed op zijn tijd.
Wat een mooie natuurfoto's heb je gemaakt in het berichtje hieronder.

Groetjes van Yvonne.

quilting Jeannet zei

Wat heb je een prachtige quilt gemaakt Jolanda! menig al jaren quiltende quilter doet het je niet na, en ook helemaal af en doorgequilt, petje af hoor! en allemaal met de hand....ik was mijn quilts ook meteen, op 30 graden, kort, zonder zeep en extra water, het maakt ze voor mijn gevoel zachter, warmer en gebruikter. Op verder naar de mystery!!

Muggensteekjes zei

Oooh wauw Jolanda! wat is je quilt prachtig geworden. Mijn complimenten hoor! Hoop ook ooit eens een quilt te maken, ben zoals je weet begonnen met winterwonderland maar er zit nog niet veel vaart in. Neem wel in de zomervakantie de tijd om er weer aan te werken anders is hij voor december nooit af.
En zo te zien hebben jullie het heerlijk gehad in Duitsland, leuke en mooie foto's.
Fijne avond nog,liefs Ingrid.

CARDS BY JOL AND ART BY JOL zei

wauw, wat ziet je quilt er schitterend uit, wat een werk, maar het is een beauty, misschien heb je een progamma delicate stoffen op je droger? ik zou het anders ook niet in de droger durfen doen hoor.
Mooie foto's Bern Castle is zo'n leuk dorpje, ben er een paar keer geweest, heel mooie omngeving.

groetjes jolande

martine zei

Hoi,
Wat een prachtige quilt is het geworden. Kan je trots op zijn. Ik ben nog bezig met m'n beginnersquilt, maar er liggen al heel wat patronen te wachten.
Het is echt mooi daar aan de moezel. En prachtig weer gehad zo te zien.
Veel succes met het volgende project:)

Groetjes, Martine

Roos zei

Geweldig Jolanda! Ik vind hem schitterend geworden. Ik was mijn quilts ook altijd meteen en wel om de volgende reden, je hebt bem weken zoniet maanden regelmatig in je handen, dan ligt hij hier, dan daar, ik heb het idee dat hij daar smoezelig van wordt en van een rondje in de wasmachine kikkert hij helemaal op. Ik doe er wel altijd een colorcatcherdoekje bij en op een wolprogramma.
Groetjes Roos

Elizabeth zei

Wat is je Dorothy quilt geweldig geworden!
Het geeft je vast een supergoed gevoel dat je het zelf (af)gemaakt hebt!
quiltgroetjes,
Elizabeth

Terray zei

Hoi Jolanda,

Wat is je allereerste quilt ontzettend mooi geworden!! Wat goed dat je gewoon hebt doorgezet en hem helemaal af hebt gemaakt.
Dát maakt je nou tot een échte quiltster!!
Grote complimenten!
En nu??? Ga je aan iets anders beginnen of eerst je bomprojekt afmaken?

Lieve Groetjes
Tertia

marion zei

Je mag heel heel heel trots zijn op jezelf, prachtig.......

Guusje, zei

Hij is werkelijk PRACHTIG geworden. Zo mooi en zo knap gedaan daar mag je heel trots op zijn. En ja ik was mijn quilts ook meteen op 30 graden met een color catchers doekje of 2 of 3 ligt aan de grote van de quilt. En nu lekker genieten van je AFFO.
De foto's van jullie weekje vakantie zien er erg leuk en uitnodigend uit. Volgens mij hebben jullie het heerlijk gehad.

Rita M zei

Hallo Jolanda,fijn dat je langskwam op mij blogje, ik was je al een tijdje kwijt hier,ik ging namelijk altijd op je andere blogje zien :)
Je quilt deken is heeeeel mooi geworden hoor, je mag er terecht fier op zijn!!
Een paar dagjes aan de Moezel,dat zal ook leuk geweest zijn. Het ziet er daar in elk geval heel mooi uit en de jongens die zullen de rodelbaan wel heel leuk gevonden hebben.
Lieve groetjes - Rita :)

Erna zei

Hoi Jootje, wat een fantastische quilt is dat geworden zeg, wat zou je moeder daar trots op geweest zijn...en ik ook hoor, werkelijk prachtig...
Mooie foto's van Duitsland, jullie hadden mooi weer, wij zitten hier in ons zo geliefde Schotland weg te regenen, maar we hebben het heerlijk naar onze zin hoor...
Liefs
Er xx

Jane in Cumbria zei

Gefeliciteerd! Hij is prachtig geworden. En wat staan die kluren mooi bij Sarah. Ze kijkt zo trots met die quilt om zich heen. Het is echt een prachtstuk!
groetjes
Jane

Quiltpassion.blogspot.com zei

Hé, ik had dit logje nog niet gelezen. Wat fijn, dat je je quilt af hebt, ook al omdat blijkbaar niemand in je geloofde (wat dit betreft dan), je hebt nu toch maar mooi bewezen dat ze het verkeerd hadden. Ik vond hem al prachtig en gequilt is hij nog mooier. En wat heb je een mooi en lief model! Ikzelf ben ook niet zo vlug met wassen, al krijgt de quilt er wel een mooie uitstraling van, maar ik ben altijd bang voor doorlopen. Wat een mooie foto's van de vakantie!
Groetjes, Cisca

susiloci zei

Que maravilla de edredón y que reportaje fotográfico tan fantástico.

Het zonnetje in huis zei

Hallo Jolanda,

Gij deugeniet :-), ook nog een andere blog hebben , ik dacht al, het is zolang geleden dat ik nog iets van ons Jolanda heb gehoord, hihi, nu weet ik waarom, jij hebt een andere blog !
Maar ik heb u gevonden en ben je gevolgd , pech hé , geraak je niet van mij vanaf ség ..LOL.
Als ik tijd heb, ga ik hier eens komen zien, maar zag al leuke foto's en een prachtige quilt!

Groetjes, Jaimie

Madammeke Ongeduld zei

je quilt is erg mooi en ja ik stop de mijne ook in de was en droogmachine ben je ook gaan volgen

Carolina zei

Guauuuuu, Jolanda, who wonder quilt!, an impeccable, the fabrics are beautiful and padding, spectacular!, and Sara, is a model very lucky to look this quilt, seems comfortable with him!

Congratulations, greetings.

Unknown zei

Wat leuk dat je volger bent geworden van mijn blog!! Ook leuk om te zien dat ik niet de enige beginneling ben :-) Ben ook benieuwd naar jouw Scandinavian Christmas....ik moet de materialen nog halen, maar zodra ik er aan begin, ben ik van plan om van ieder blok iets te laten zien!!

Groetjes, Debbie (Handwerk & Zo)

Cindy at her Country Home zei

***WWWOOWWW***, Lieve Jolanda! Dubbel slingertje voor mij vandaag... dat jij bij me bent langs geweest en ooohhhhh zie je prachtige quilt. Meid wat is je quilt PRACHTIG, echt heel mooi.
En de uitstap naar de Moezel brengt ook bij mij weer herinneringen naar boven met het zien van je foto's. In de begintijd van onze verkering zijn wij daar ook naar toe geweest, zo leuk deze herkenning. Bring back old happy memories... Lief "slinger" groetje van Cin x

Anoniem zei

Your beautiful quilt looks as if it was made to show off your dog! The colours are perfect for him/her. Glad you had fun on your trip. I've never seen a toboggan run like that before!

Millie en Miles zei

Wat een leuk blog zag je reaktie bij Dorry en binnen een muisklik bij jou, enig om te lezen en super leuk om te zien. En een prachtige quilt

Carin zei

Wat is die quilt mooi geworden !!

Francien zei

Hallo Jolanda...bedankt voor het lieve berichtje op mijn blog...ben gelijk bij je komen kijken en ik zie een prachtquilt als eerste...mooi issie zeg!!..ik loop ook altijd te draaien voor de wasmachine"zou ik het doen...zou ik het niet doen...maar meestal doe ik het wel maar wel met een kleurendoekje...en ze zijn altijd goed gekomen en zien er inderdaad beter uit...ik knoei nog al eens met potlood of zo en dat moet weg...misschien heb je het onderussen al gedaan...en dan Sarah...wat een prachthond!!en zo te zien aan de foto`s heb je een geweldige vakantie gehad...
Groetjes Francien.

Mayflower zei

Wow....wat is je Quilt prachtig geworden en het wordt allemaal zo mooi geshowed door Sarah.
Ook de foto's van jullie vakantie in Duitsland zijn prachtig, wat een mooie plaatsen hebben jullie bezocht.
Fijn weekend en een lieve groet, Mea

Hennie zei

Wat is je quilt prachtig geworden ! ! !
Zo te zien hebben jullie je prima vermaakt in Duitsland.
Groetjes Hennie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...