dinsdag 21 juni 2011

Mystery block 4

Blok 4 van de MQ is af!!! Dat betekent dat ik nu dus 1/3 van de quilt klaar heb! Eerlijk gezegd ben ik niet helemaal tevreden over het blok, want 1 van de vogeltjes blokken zit niet helemaal recht. Uithalen kan natuurlijk wel, maar daar heb ik op dit moment niet zo’n zin in. Misschien later eens een keertje en anders maar niet… het is tenslotte een country-quilt en daar hoeft niet alles precies recht te zitten hihihi. (goed excuus hé)

Block 4 of the MQ is down! That means I now have 1 / 3 of the quilt finished! Frankly I'm not completely satisfied with the block because a block of the birdies is not quite right, it’s a bit awry. Of course I can start over, but I currently do not feel like it. Maybe some time later and maybe not, but ... it is after all a country quilt, and it does not have to be exactly right hihihi. (good excuse huh)

IMG_0318 Zien jullie wel? Het zit scheef. En misschien had ik het beter ook eerst eventjes kunnen strijken voor de foto *ahum*.

You see it? It's crooked. And perhaps I had better get a moment to iron it for the picture  *ahem *.

IMG_0319 IMG_0320

Inmiddels ligt het pakketje voor blok 5 al te wachten en ik ben benieuwd hoe dat zal gaan. Veronique Requena (de bedenkster en maakster van de allereerste Mystery Quilt) heeft in dat blok de bruine labrador Jules verwerkt. Helaas is Jules inmiddels al overleden, maar als herinnering blijft hij voor altijd op haar MQ.

The package for block 5 is already waiting and I'm curious how that will go.Veronique Requena (the creator and maker of the first Mystery Quilt) sewed in that block the brown Labrador Jules. Jules unfortunately already deceased, but he stays forever as a reminder in the MQ.

De bruine labrador die ikzelf op mijn blok 5 ga zetten, zal natuurlijk Sarah gaan heten! En daar zal ze best trots op zijn. Net zoals Jules destijds bij Veronique aan haar voeten lag tijdens het quilten, ligt Sarah meestal aan mijn voeten wanneer ik lekker met mijn lapjes in de weer ben.

The brown Labrador which I’m going to sew myself on my block, will be called Sarah, of course! And she will be proud to be in it I think. Jules was always at Véronique’s feet while quilting,Sarah is usually on my feet when I am busy with my fabric and needle.

DSC01162

Nog een paar weekjes dan is ze jarig… 8 jaar alweer!!! Het is dat je het kunt zien aan de grijze haren, maar anders zou je het niet zeggen hoor. Van de week liep ze weer te springen en te spelen buiten en een man die voorbijkwam zei: “nou dat is zeker nog een jonkie!” Hahaha, jong vanbinnen in ieder geval wel!

A few more weeks then it’s her birthday ... she will be 8 years old already! It is that you can see the gray hairs, but otherwise you would not say though. Last week she was jumping and playing outside and a man who came along said: "Well that's certainly still a youngster!" Hahaha, young inside indeed!

19 opmerkingen:

Yvonne Rijk zei

HOi Jolanda,

Wat een heerlijke landelijke quilt wordt dit. Wat dat scheef betreft: zelf ben je vaak heel erg kritisch op eigen werk. Maar je argumenten om het zo te laten zijn goed en ik moest echt eerst heel goed kijken om het te zien hoor. Je blogkop is ook erg mooi met al die persoonlijke foto's. Succes met de rest van het quilt.

Groetjes van Yvonne.

Guusje, zei

Wat wordt hij mooi, het blijft een erg leuke quilt. Ik heb hem nog op mijn wimmetjesliijstje staan. Wat is Sarah ook een prachtige hond en wat is dat toch bijzonder dat ze bij je willen blijven als je bezig bent.

Ps mooie foto bovenaan je blog.

Terray zei

Wat werk jij netjes zeg!!
En zolang quilt je toch nog niet??
Ik zie inderdaad dat het ene vogeltje wat hoger/lager zit, maar hé het is toch handwerk.
Als het je te erg stoort uithalen, maar volgens mij is het niet nodig hoor.

Wat een lieverd is Sarah zeg!

Groetjes
Tertia

Madammeke Ongeduld zei

scheef het is wel handwerk he dan kan niet alles perfect zijn wat het trouwens dubbel charmant maakt

Margreet zei

Mooi blok Jolanda! En ach wat maakt het nou uit dat het vogeltje wat schever zit, als jij er maar tevreden over bent, toch?!Alstie in elkaar zit dan zie je het vast niet meer...Groetjes, Margreet (wat een schatje is Sarah zeg!)

CARDS BY JOL AND ART BY JOL zei

ziet er prachtig uit, zelf zien we vaak de gebreken en een ander ziet het niet eens,

groetjes jolande

Heleni zei

Hoezo scheef Jolanda? Strijken ala, maar verder ziet het er heel erg leuk uit.

groet Heleni

Marisa zei

Oooohh!! The first thing is that your new photos on the top of your blog are sooo beautiful!!! I'm really happy to meet you! And I suppouse you are with your mother. She is a very important part of this blog, isn't she?
And Sarah... I love her!! if Vero could meet your Sarah, she'd love her as well!! I'm looking forward to see her in your Mystery Quilt!
And don't be so exigent with you... the block is very nice!!
Love
Marisa

Unknown zei

Hey Jolanda, je blok ziet er ontzettend mooi uit!! Ik zie het niet hoor (dat scheve), het ziet er gewoon mooi uit.....Ben benieuwd naar de rest van je quilt (met hond dan he hihi). Ik vind dat je ontzettend netjes werkt, mooie applicaties...welke methode gebruik je? Ik ben van plan voor de Scandinavian Christmas Needle Turn Applique te gebruiken omdat dit het mooiste schijnt te zijn. Ik mag hopen dat mijn applicaties er net zo mooi uit gaan zien als de jouwe...

Groetjes, Debbie

Zulú and Co zei

I love sheeps!!!
Sarah will be the star of your MQ, I'm sure :)
Hughs
M.

Quiltpassion.blogspot.com zei

Prachtig, je blok en het is mooi zo, hoor! Wat een lieve kop heeft die Sarah van jou. Wat zal hij trots zijn als hij straks op je quilt staat!
Groetjes, Cisca

quilting Jeannet zei

Tis dat je het zelf zegt van dat vogeltje....en die vliegen toch nooit in een loodrechte lijn? gewoon laten vligen hoor, ziet er prima uit!

Groetjes, Jeannet

susiloci zei

Un trabajo precioso. Me encanta tu blog.

Los Telares de Raquel zei

Hola, acabo de conocer tu blog. Me encantan tus labores. Yo también estoy haciendo el Mystery, me apasiona. Te sigo. Besitos

Miny zei

Leuk is het blok geworden! Scheef?? nou 't ís dat je het zegt, maar ik moest echt even goed kijken. Ik ben benieuwd hoe de hele quilt er uitgaat zien.

Groeten miny

Miny zei

Leuk is het blok geworden! Scheef?? nou 't ís dat je het zegt, maar ik moest echt even goed kijken. Ik ben benieuwd hoe de hele quilt er uitgaat zien.

Groeten miny

marion zei

prachtig blok, dit wordt een superquilt, zo mooi als jij hem maakt......

Rina zei

Dat vogeltje, wat een schatje. En scheef! Ik wist niet dat vogeltjes ook precies recht kunnen zitten ;-)

Bij de christmas quilt heb ik de borduurranden ook afgeteld. Ik vond dat het mooiste resultaat geven. Hij blijft leuk om te zien en als ik nu bij jou kijk, merk ik dat ik ook erg genoten heb van het maken.

Het zonnetje in huis zei

Hallo Jolanda,

Oh wat een mooi blokje bij en schattige hond heb jij daar lopen en hihi, je bent zo jong , als je je voelt hé :-)

Ik zou ook graag beginnen aan mijn quiltje, maar zou niet weten hoe, iedere keer heb ik het vast en leg ik het terug weg, want ik ken niks van quilten en toch wil ik er eentje maken, dus als je tips hebt hoe je als volledige leek :-) aan zo een lapjes begint, graag dank u .

Groetjes, Jaimie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...